Zamora 31,5 km

11 mei 2015 - Zamora, Spanje

Vandaag 31,5 km naar Zamora met een temperatuur van 32 graden! Dat vonden we niet verstandig om te doen. Om 7.00 waren we op weg. Heerlijk fris, en fijn om te lopen. Prachtige route langs een spoor dat niet meer in gebruik was en door schitterende natuur. Na 13 km kwamen we, omstreeks 10.00 uur, in het dorp Villanueva de Campeán aan, waar we in een bar koffie dronken. We moesten nu nog 18.5 km lopen en de temperatuur liep al behoorlijk op. Wij waren gewaarschuwd, want gisteren viel een pelgrim bevangen door de hitte (na een wandeling van 35km) voor onze ogen neer. We hebben haar geholpen tot het weer ging, maar dan schrik je toch even! We besloten om ons +/- 8 km met een taxi te laten rijden, zodat er nog zo'n 10 km overbleven om te lopen. Hieraan begonnen we tegen 11.00 uur. Prima zo, en om 14.00 uur waren we in ons hotel in Zamora. Het is nu echt heel heet, 32 graden en toch nog 23,5 km gelopen.

1. John:
    Verstandig!
  2. Annie:
    11 mei 2015
    oei, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Beter zo, een stukje hulp en gezondheid prima. Want dat is het belangrijkste gezondheid en de tocht doe je voor jezelf! Had niet verwacht dat jullie vandaag al in Zamora zouden zijn. Schijnt een mooie stad te zijn.
    Ga zo door en vooral genieten van de mooie tocht.
  3. John Pluymakers:
    goed gedaan
    geen risico's nemen
  4. Marjon van de schilderclub:
    11 mei 2015
    Zo zeg dan is t daar goed warm
    Dan is jullie prestatie des te groter.
    Dan nu maar lekker uitrusten in de schaduw
    met een verkoelend glaasje...............
    ... mogen jullie zelf invullen.
  5. Stella en Charles:
    11 mei 2015
    Poeh wat een hitte. Het is wel verstandig om een taxi te nemen. Kun je beter doen dan dat je niet meer verder kunt.
    Maar toch die laatste kilometers nog gelopen, een prestatie hoor. Ga zo door.
    Nog 3 weken en dan is het al weer om. Ongelofelijk toch.groetjes
  6. Marianne:
    12 mei 2015
    Heel verstandig van jullie!
    Jullie zijn goed bezig!