Cea 21.5 km

25 mei 2015 - Cea, Spanje

Vanmorgen om 7.00 uur vertrokken. Ourence is een grote stad. We liepen 4 km om de stad uit te komen en de industrieterreinen te passeren. Daarna kwam de volgende verrassing. Over een smalle asfaltweg de natuur in, maar we moesten 400 m klimmen over een afstand van 4 km. Nou om 10.00 uur waren we boven na vele keren stilstaan en puffen en tegen elkaar zeggen, ja we zijn vandaag sneller moe maar we hebben ook al 900 km in de benen zitten! Eindelijk na 8 km. een beetje vlak terrein wat veel beter en sneller loopt . Tegen 12.00 uur kwamen we door een gehucht waar een oude woning versierd was met allerlei borden " picknick peregrinos, entrada, etc", en dan komt opeens een man naar buiten en roept ons naar binnen. Hij heeft soep, koek, rode en witte wijn, koffie en thee, alles "natural". Nou, die soep was heerlijk en we dronken nog witte wijn en aten een soort mais koek, en steeds zei hij  " alles natural". Hij liet ons foto's zien van andere pelgrims die gepasseerd waren en natuurlijk moesten ook wij op de foto. Betalen...? Hij had een bus staan met het opschrift "donativo", dus gooi er maar iets in. Nu zijn we in Cea, de was is gedaan dus tijd voor koffie! Hopelijk morgen minder klimmen!

1. Andre:
    25 mei 2015
    Om 12 uur aan de wijn en dan nog doorstappen dat gaat toch in de benen zitten ?
    Dus morgen minder klimwerk en veel succes met de finishlijn binnenkort in zicht.
  2. John Pluymakers:
    25 mei 2015
    Ik snap niet hoe jullie het volhouden.
    Ik sta 's morgens pas om half elf op.
  3. Tila:
    25 mei 2015
    Wat een verhalen .en wat hebben jullie een moed !!nu in het hoofd vrijdag eindstation..SANTIAGO!! Maandag 20.2O u smakelijk eten.henk met canja en ria wit wijntje??hier na 2 pinksterdagen en jul.niets van gemerkt..geen vrije dag.liefs buen camino tila
  4. Nellie Janssen:
    25 mei 2015
    Hoi Ria en Henk, dat is weer een verrassing van de camino voor echte doorzetters. Heerlijk om jullie verhalen te lezen, en dat caminobewoners spas hebben om mensen te treffen uit de hele wereld,en ze te verrassen met de Spaanse keuken, geniet van de laatste dagen. Fantastische wat jullie tot nu toe gedaan hebben. Ultrea.
  5. John:
    25 mei 2015
    Vreselijk leuk dat dit nog bestaat. Was alles nog maar tegen donativo. Het einde van jullie reis nadert en ik zal de dagelijkse berichten gaan missen.
  6. Lucienne Fontaine:
    25 mei 2015
    ola grande pelegrinos, nog maar 100 km naar voor, na 900 km in de benen, enfin in de hele lichaam. Wat spieren hebben jullie 2,
    geen pilekes ???
  7. Marianne:
    26 mei 2015
    Wat een leuke verrassing en een gastvriendelijheid super!!!!
    Groetjes en ik maar ramen wassen en stof vegen en dweilen!
    Hoe zeggen ze je hebt werkpaarden en trekpaarden?