Naar Montamarta 20 km

12 mei 2015 - Montamarta, Spanje

Vandaag gingen we op pad met de wetenschap dat het 34 graden zou worden en dat we nog geen overnachtingplaats hadden en dat we i.p.v. water iets hadden wat op 7up lijkt, verkeerd gekocht! Bij het verlaten van Zamora was er slechte markering, we wisten niet of we linksaf of rechtdoor moesten maar na zo'n 200mtr rechtdoor kwam er gelukkig een auto aan en je hoeft maar te vragen ; camino? en ze wijzen de weg , gelukkig liepen we goed. Het was nog vroeg, ( we waren om 6.45 uur vertrokken) dus het liep nog lekker. Maar de markering werd slechter en in een klein dorp, na 8 km, wees de man van de supermarkt ons de route. Lopen, lopen en maar lopen en we vertrouwden het niet meer. Ons boek gaf aan dat we rechts van een rijksweg moesten lopen, dus daar liepen we naar toe en gingen rechts ervan lopen. Ria hield een wagen aan om te vragen of we goed zaten. Die mevrouw  zei: loop maar door......bla bla bla...en de rest was onverstaanbaar.. Dan komt een auto ons tegemoet en die knippert met de lichten en stopt. We zaten helemaal verkeerd en hij zei, "stap maar  in". Na zo'n 10 minuten waren we weer in het dorp van de supermarkt en de man bracht ons naar de route en vol goede moed gingen we verder. Onderweg stond er een klein reclamebord over kamerverhuur in Montamarta, we schreven het tel.nr. op, in de hoop al iets te hebben om te overnachten. Het werd warmer en warmer, pfffff! We liepen in het open veld, geen schaduwplek te zien. Ongeveer 3 km voor ons einddoel stopte een jeep bij ons en vroeg of we naar Montamarta liepen en nog een habitation nodig hadden, daarna mochten we instappen  en werden we naar de kamer gebracht. Wij waren de enige en hebben nu een huis, 2 badkamers, woonkamer, keuken en een grote binnenplaats voor ons alleen! Zo zie je dat meestal alles goed komt! Hulp van St.Jacques??

1. Marianne:
    Leuk! Bofkonten!
  2. John Pluymakers:
    Dat zit er weer op.
    Jullie maken wel wat mee.
  3. Agi Toth-Varga:
    12 mei 2015
    Wij hebben vandaag ook gelopen met Ria F., weliswaar niet zo veel als jullie, maar toch! Heerlijk!!!!!!!!!!!
  4. Stella en Charles:
    12 mei 2015
    Jullie maken wat mee zeg. Maar er bestaan toch ook nog goede mensen dat zie je wel. Een heel huis ter beschikking met alles erop en eraan. Dan nu maar in de schaduw en uitrusten!!!

Groetjes van Stella en Charles
  5. Zef en Ria:
    12 mei 2015
    Avontuurlijke daag vandaag. Mer oeteindelik kómp geer toch altied op de plaatsj van besjtömming. Sjoon.
    Groete van ós.
  6. Ger Lenssen:
    12 mei 2015
    Bij die hitte is de hulp van St.Jacobus altijd meegenomen. Zeker als er onderweg geen schaduwplek is waar je effe lekker kunt uitrusten.
    Geniet nog van de vele mooie dingen om jullie heen en laat het potje bier met dit warme weer extra smaken. Buen Camino.

Ger en Thea
  7. Andre:
    12 mei 2015
    In het vervolg een goede tom tom meenemen (grapje).
    Het lijkt me geen pretje om met 34 graden en bepakking te lopen en dan ook nog de verkeerde drank mee te hebben.
    Veel succes verder.
  8. Marjon van de schilderclub:
    13 mei 2015
    Zo zeg dat was n zware dag dus maar uiteindelijk gelukkig alles goed gekomen.he
    Succes weer verder.
  9. Zefhamers:
    14 mei 2015
    Ich begriep oet uch verhaole in eder geval twee dènger. Ten eesjte dat 't neet altied mit vilt óm de goje waeg te vènje. En ten tweede dat lifte neet neudig is óm toch aaf en toe ein sjtökske mit eine auto te maoge mit rieje. Kiek de volgende keer èns ónger de motorkap, missjien zit dao Sint Jacob waal. Geneet van uche toch.
  10. Lucienne Fontaine:
    18 mei 2015
    St Jacques ?, toch ontmoeten jullie altijd een goed geest om te helpen.
    Jullie zijn onder de juiste ster geboren