Outeiro 24.5 km

28 mei 2015 - Outeiro, Spanje

Vandaag hadden we besloten om door te lopen naar Outeiro, zodat we morgen maar zo'n 16 km hoefden te lopen naar Santiago. Om 7.00 uur gingen we op pad. Mooi weer, mooie natuur, leuke dorpjes, het liep lekker. Ook nog langs een weide gelopen met kersenbomen en daar hadden ze voor de vogels te verjagen een radio (aan) in de boom gehangen! Na 6 km kwamen we in Bandeira, het was 8.30 uur, waar we gingen ontbijten. Ria toast met tomaat en kaas en Henk toast met tomaat en jamon serano. Even na 12 uur kwamen we in Ponta Ulla, dit is een klein leuk dorpje dat in een diep dal aan een rivier ligt en waar we in eerste instantie hadden willen overnachten, maar we besloten hier te eten en door te lopen naar Outeiro, zo'n 4 á 5 km verderop. Dus weer op pad, nu bergop door de bossen. Het duurde en duurde maar Outeiro kwam niet, wel een auberge, maar dat wilden we nu niet. We begonnen te twijfelen en besloten van de camino route af te wijken en naar een grote rijksweg te lopen, in de hoop daar een hotel aan te treffen. We hielden een auto aan om te vragen, en jawel hoor, vlakbij zou een hotel zijn. Inmiddels hadden we wel al 30 km gelopen. In het hotel kregen we te horen dat ze niets meer hadden, maar in de buurt was wel een Casa Rural, dit zijn grote huizen waar men kamers verhuurt. Wel, en daar zitten we nu, 33 km op de teller en nog 12 km te gaan tot Santiago.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Andre:
    28 mei 2015
    Morgen dus de laatste dag.
    Van harte proficiat met deze prestatie.
  2. Tila:
    28 mei 2015
    Hoi maria y enrico.bijna bijna HEERLIJK zal dat gevoel zijn.slaap.lekker straks de laatste nacht v.d.camino en dan hoor je de klokken van JACOB al luiden.ik kijk er ook al naar uit..hoe jullie op het plein en kerk aankomen..emotie .tot morgen .dus nog 1mooie camino dag en dan rust..rust..en anders genieten.liefs tila
  3. Tila:
    28 mei 2015
    Per ongeluk ...nog een x alle liefs en fijne laatste wandeling morgen..knap knap van jullie alweer volbracht..
  4. Stella en Charles:
    28 mei 2015
    Jullie hebben het bijna volbracht. Geweldige prestatie.
    Nog even genieten van de omgeving en dan weer terug naar het Munstergeleense.
    Veel plezier nog
  5. Tila:
    28 mei 2015
    Ria ken ik je nog.?je zult wel zijn afgevallen.7 u op stap..8.30 u ontbijt toast .met tomaat en kaas en dan al dat lopen !!lunch en menu del dia en wijntje..zal toch te zien zijn .op foto's goed gezond en bruin beiden !!nogmaals geweldig..en blij !!???.tot morgen.
  6. Piet en Bertie.:
    Dag Henk en Ria,

Knappe prestatie. Geniet vooral, ook van de laatste etappe. Steek in Santiago een kaarsje aan voor jezelf en voor iedereen die met jullie meeleeft. Ik zie jullie binnenkort weer in Munstergeleen. Groet, ook van Bertie.
  7. René en Elly:
    28 mei 2015
    missie volbracht, chapeau voor jullie twee. Weer een geweldige ervaring rijker waar je samen op kun terugkijken. tot gauw
  8. Marianne:
    28 mei 2015
    Gaan jullie weer zwaaien op de camcorder hoe laat??????
    Dan probeer ik live te kijken!
    Groetjes en veel plezier met de aankomst!
    Wat hebben jullie aan ? Hoe herken ik jullie? Paraplu rugzak?
  9. John Pluymakers:
    Lijkt me spannend morgen
  10. Saskia:
    Lieve Henk en Ria,

Wat een geweldige prestatie weer! We hebben met heel veel plezier jullie verhalen gevolgd en genoten van jullie mooie foto's. We wensen jullie een heerlijke nachtrust en een geweldige laatste wandeldag en aankomst in Santiago! Heel veel liefs Raymond en Saskia. X
  11. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    28 mei 2015
    Ook wij wensen jul.lie een fijne laatste dagwandeling. Geweldig zo,n prestatie en een hele ervaring weer rijker.
    Voor straks weer welkom in ons kikkerlandje, want het is hier behoorljk fris.
    Tot ziens! Jan en Ria
  12. Nellie Janssen:
    29 mei 2015
    Beste Ria en Henk, en dan is het zover nog een laatse wandeling en dan hebben jullie deze wandeltocht samen volbracht. Een geweldige prestatie daar kunnen jullie trots op zijn. Ook deze keer fijne en bijzondere mensen ontmoet. Een mooie vakantie bundel verhalen, wij hebben genoten. Wij wensen jullie dan ook een fantastische laatste dag. Geniet van de binnenkomst in Santiago, en verwen jullie met een goeie uitslaapdag, dat zal wel lukken. Nog een keer ULTREA
  13. Marjo Simon:
    29 mei 2015
    Geweldig. Dus vandaag het laatse stukje.
    Jullie hebben weer heerlijk genoten.
    Ben trots. Heel veel succes vandaag
    Liefs guus en Marjo xx