Santiago de Compostela 12 km

29 mei 2015 - Santiago de Compostela, Spanje

Santiago !!!

Omstreeks 12 uur waren we op het plein voor de kathedraal. Adios Via de la Plata! Het was prachtig, je mooie natuur, de meseta met de uitgestrekte korenvelden, druiven ranken en boomgaarden boordevol olijfbomen. Je prachtige "Parques Natural", waar de zwarte varkens en de talrijke koeien vrij rondlopen. Dan je honderden kleine boeren dorpen, met de geur van het vee, de uitgestrekte vlaktes met de prachtige gele brem, de blauwe lavendel en de overige kleuren pracht.

Het waren 1000 km die we te voet aflegden, ongeveer 1.500.000 stappen en het was geweldig! (Onze schoenen zijn ondertussen versleten!)

En dan de vele ontmoetingen met andere pelgrims uit de hele wereld, elkaar een paar dagen niet zien en dan opeens zie je elkaar weer en begroeten we ons als oude vrienden. Er is vrede op de camino!

We willen iedereen, familie, buurtjes, vrienden , schilderclub en mien volksdansgroep bedanken voor de leuke reacties !

Een lieve groet voor allen van de peregrinos Henk en Ria!

1. John Pluymakers:
    29 mei 2015
    Ik vind het zeer emotioneel wat jullie hebben klasr gespeeld
  2. John Pluymakers:
    Geweldig
  3. Annie:
    29 mei 2015
    Een hele dikke proficiat, jullie hebben het dubbel en dik verdiend. Een hele prestatie, 1000 km is niet niks, al helemaal niet met de auto en jullie deden het te voet!
    geniet nu van Santiago en het doel en prestatie die je gedaan hebben.
    zet je schoenen maar bij het grof vuil en volgend jaar nieuwe schoenen? En een nieuwe camino of misschien naar Rome?
    veel plezier nog, eet smakelijk met de spagetti!
    Wel thuis, in het mooie Limburg.
    tot horens
  4. Saskia:
    Lieve Henk en Ria,

Van harte gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie!! Via jullie mooie verhalen hebben wij met jullie mee genoten. Ja.. Er is vrede op de camino! Iedere pelgrim neemt deze mee naar huis. En jullie verspreiden al dit moois en deze vrede al om jullie heen!! Bedankt daarvoor!!! Heel veel liefs van ons!!
  5. Marco:
    29 mei 2015
    Proficiat mam en Henk ,dan kunnen jullie ook naar huis lopen!
    Tot woensdag xxx
  6. Wim Feijen:
    29 mei 2015
    Geweldig!! Een enorme prestatie. En dan de prachtige, romantische reisverslagen van Ria. En de foto's. Nu moeten de lijven wel een beetje gaan afkicken en rusten. Ik hoop mijn broer en mijn schone zus weldra behouden in Munstergeleen te mogen begroeten.
  7. Andre:
    29 mei 2015
    Proficiat met deze geweldige prestatie.
    en nu nog naar huis 1900 km maar niet lopen.
    en nu dan uitrusten en op vakantie.
    nogmaals van harte
  8. Ger Lenssen:
    Hoi Henk en Ria,

Geweldig..... proficiat met jullie prestatie. Het is gedaan. Met veel plezier gaan jullie terug denken aan al dat mooie en goede wat jullie op je weg tegen kwamen. Je medepelgrims, de prachtige natuur en natuurlijk de bijzondere ontmoetingen. Geniet er van. We zullen ons beslist t.z.t. spreken. Ik wens jullie nog een paar mooie dagen in Santiago en een goede thuiskomst.

Groetjes,
    Ger en Thea.
  9. Stella en Charles:
    29 mei 2015
    Een dikke proficiat. Wat een prestatie. Geweldig.
    Nu nog even een paar dagen uitusten en dan weer terug naar het Munstergeleense. Geniet nog maar even.
    Heel veel groetjes van ons
  10. Marianne:
    29 mei 2015
    Super gedaan jongens ik heb jullie gezien op de webcam! En nu gezond weer terug! Hier gaat ook de zon schijnen!
  11. Paul en Marleen:
    29 mei 2015
    Geweldig Ria en Henk! Gefeliciteerd met het behalen , zonder noemenswaardige gebreken, van jullie "Via de la Plata". We zijn trots op jullie!! Weer een bulk ervaring erbij voor de twee geweldige mentoren van het genootschap van St. Jacobus ( regio Limburg ) Hoop jullie verhalen en ervaringen gauw te horen. Zie er erg naar uit. Nogmaals proficiat aan jou en Henk... Gezond weer terug en geniet nog even van de prachtige stad Santiago de Compostela. Groeten aan alle lieve Caminogangers van ons en tot gauw....Nogmaals bedankt voor jullie prachtige verhalen.. Groeten vanuit Steijl.
  12. Marjon van de schilderclub:
    30 mei 2015
    Wauw super gedaan Ria en Henk.
    PROFICIAT met deze enorme prestatie!!!!!!!
    Nu nog n beetje vakantie vieren en nog wat nagenieten.knap hoor.Jullie hebben t verdiend.
    Een fijne terugreis weer gewenst.
    Het was leuk jullie zo op de "voet" te kunnen volgen. Groetjes Marjon
  13. Agi Toth-Varga:
    30 mei 2015
    Geweldig!!!!!!!!!!! Petje af voor jullie!

GEFELICITEERD.

Nu nog lekker naar huis.
  14. John:
    30 mei 2015
    Geweldig, gehaald. Misschien zelfs jammer dat het afgelopen is.
    Proficiat en ik hoop gauw de verhalen persoonlijk te horen.
    Veel liefs en een goede terugweg.
    John H.
  15. Tila:
  16. Tila:
    30 mei 2015
    maria y enrico ...PROFICIAT PROFICIAT met glans jullie einddoel bereikt en vooral veel genoten !! bewaar de schoenen maar als souvenir !!!na een mailtje van gisteren nog eens GEWELDIG en nu afkicken.. de verdiende rust en fijne dagen in spanje. tot thuis. liefs TILA p.s. de laptop doet vreemd..dus als er 2 x gestuurd wordt.sorry.maar dubbel h.g.
  17. Wilma:
    TOPPIE!!!
  18. Gertie en Jeu:
    Klasse !
  19. Marjo Simon:
    Super xx !
  20. Zef en Ria:
    30 mei 2015
    Missie volbrach. Die prachtige ervaringe nump neemes uch meer aaf. Van harte perfisiat. 't Oetröste kènt noe beginne.
  21. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    30 mei 2015
    Ook van ons een waar P R O F I C I A T! Geweldig wat een prestatie.
    We zullen de verhalen op de computer missen, maar welleuk jullie binnenkort weer in levende lijve te zullen zien.
    Geniet nog even van jullie vacantie en een behouden thuiskomst.
    Lieve groeten van Jan en Ria
  22. Nellie Janssen:
    31 mei 2015
    Beste Ria en Henk, allereerst de Hartelijke Felicitaties van mij. Geweldige prestatie, mooie verhalen. Geniet van Santiago en alles daar om heen. Jullie moeten niks meer alles mag weer. Verwen jullie lekker en tot gauw. Goede thuiskomst en behouden vlucht. Chapeau.
  23. Paul:
    31 mei 2015
    Nogmaals Proficiat Ria en Henk.
    Weer een geweldige prestatie geleverd en daarbij zoveel mooie contacten gehad. Hebben we thuis weer vele ervaringen uit te wissen.
    Groet,
    Paul.
  24. Lucienne Fontaine:
    hier een liedje van Charles Aznavour dat past zo goed voor jullie 2

"You are for me for me for me formidable,
    You are veri veri veri veritable"
    Dikke felcitaties van ons Jullie are indrukwekkend en dan is jullie organisatie zo op punt.
    Nu thuis en lekker rusten en slapen
    Lucienne & Claude
  25. Truus Verstappen:
    1 juni 2015
    Hallo Ria en Henk. We hebben genoten van jullie wandel verhalen. Petje af voor zo een prestatie.
    Groeten Thijs en Truus
  26. Giena janssen:
    1 juni 2015
    RIA en HENK, gefeliciteerd met jullie lange en mooie en sportieve route, naar Santiago. Jullie kunnen hier heel lang mee leven,en dat voeld goed. groetjes Giena.
  27. Jan Houben:
    5 juni 2015
    Dag Ria en Henk ik heb regelmatig aan jullie gedacht en via Wilma geïnformeerd: de berichten waren geruststellend en voor mij persoonlijk ook nagenieten van de Via de la Plata die ik in 2013 ondernam. Voor jullie een hartelijk welkom, 'landen' en de gewenste draad opnemen, maar bovenal in de roes van deze schitterende Camino blijven. Denk samen eens na over een presentatie tijdens een regiodag. Hartelijke pelgrimsgroet Jan.
  28. Henny waltmans:
    7 juni 2015
    SUPER!!! Het was weer vaya con Dios voor jullie!