Naar Xunqueira de Ambia 33.5km!

23 mei 2015 - Xunqueira de Ambía, Spanje

Ja, wij zijn vandaag laat met ons verhaaltje maar we waren ook pas laat gearriveerd in Xunqueira de Ambia. Om kwart voor zeven gingen we op weg voor deze pittge dag. We moesten vandaag klimmen van 475 mtr. hoogte  naar 963 mtr. hoogte. Potverdikke wat hebben we geklommen vandaag  maar wat een uitzichten ! We hebben genoten ( na het klimmen en uitpuffen!)  van geweldige vergezichten. Boven in Albergueria dronken we koffie in een wel heel speciaal café . Aan de muur hingen wel 1000 en meer st. jacobsschelpen met namen, wij kregen ook een schelp waar we onze namen, datum en Holland op hebben geschreven. Daarna ging het nog iets omhoog naar Vilar de Barrio waar we bij de rust hebben besloten door te lopen naar Xunqueira de Ambia zo'n 13 km. Hier hebben we bijna 4 uur over gelopen maar het ging heerlijk over bijna altijd vlakke wegen. Tegen 17.00 uur waren we in Xunqueira en we hebben een plek gevonden in een hostal. Nu zijn we aan het genieten van menu del dia samen met een fles witte wijn (hebben we verdiend !) voilá, wat wil je nog meer!

1. Annie:
    23 mei 2015
    Zeker verdiend! Knap gedaan.
  2. Andre:
    23 mei 2015
    Volgens google maps nog 26 uur lopen tot Santiago.
    Het schiet nu aardig op maar drink niet te veel wijn anders lukt het morgen niet zo goed maar geniet er van de laatste eindjes van deze camineo.
  3. Marjo Simon:
    23 mei 2015
    Super jullie gaan als een speer!!!!!
    Xx
  4. John Pluymakers:
    23 mei 2015
    Ben ook vandaag wat later. En morgen is Pinksteren.
    Dan drinken we eentje op de kermis.
    Was vanmorgen nog in Antwerpen.
    Ben nu weer in Madrid. Café Madrid.
    Het schiet op.
  5. John Pluymakers:
    23 mei 2015
    Jammer, dat ik geen foto's kan verzenden.
  6. Mart:
    23 mei 2015
    Bofferds, dat jullie dit mogen beleven. Super fijn
  7. Nellie Janssen:
    24 mei 2015
    Wat een leuk verhaal van het cafee die allemaal de schelpen verzameld van de pelgrims, een mooie herinnering van iedere wandelaar. Wat een lange tour hebben jullie weer gedaan vandaag geweldig, jullie ruiken Santiago op afstand. Verwen jullie maar lekker jullie hebben het nu al dik en dubbel verdiend. Ultrea.
  8. Stella en Charles:
    24 mei 2015
    Dat was dan een hele mooie route en dan ook nog een jacobsschelp krijgen. Leuk.
    Jullie doen het fantastisch en wat jullie allemaal zien en beleven, geweldig toch!!
    Fijne Pinksterwandeldagen en groetjes
  9. Zef en Ria:
    24 mei 2015
    't Ein verhaol nog sjoner es 't anger. Fèjn dat 't uch goud geit. Veer wachte mit sjpanning de foto-en verhaoleaovend aaf op Meulesjtraot 2 groete van nr 6
  10. Lucienne Fontaine:
    24 mei 2015
    wat zit er allemaal in de menu del dia ?