Naar Ourense 23 km.

24 mei 2015 - Ourense, Spanje

Vandaag naar Ourense een iets grotere stad. Het was een tocht door dorpjes met mooie grote huizen en dat viel wel op na zoveel gehuchten met oude krotwoningen. Bijna de hele route liep over een soort rijksweg en zeker een half uur door industriegebied. Op een gegeven ogenblik zie je in de verte Ourense liggen, maar dat wil niet zeggen dat je het nadert. Het duurde zeker nog zo'n 2 uur voordat we in het begin van de stad liepen. Ons hotel ligt in de buurt van het historisch centrum, in de buurt van de Kathedraal. Daar arriveerden we om 13.30 uur. We moeten nu nog ruim 100 km lopen, en we twijfelden even wat te doen. Nog een dag hier in Ourense blijven of door lopen.We hebben besloten om door te lopen en willen dan vrijdag in Santiago aankomen. Nu zitten we op het terras van een pizzeria, Henk een canja (=getapt pilsje) en Ria een witte wijn. Eten kan nog niet hier, want dat begint meestal pas om 20.00 of 20.30 uur. Erg laat vooral omdat we meestal wel moe zijn en op tijd naar bed willen om de volgende dag weer fit van start te kunnen.

1. John Pluymakers:
    24 mei 2015
    Ik geloof dat ik jullie route van vandaag het mooiste zou vinden.
    Veel gebouwen onderweg.
    Dat spreekt me wel aan.
    Ik zou besloten hebben om een dag daar te blijven.
    Het is Pinksteren.
    Morgen lekker uitslapen.
  2. Annie:
    24 mei 2015
    In ourense hebben we spagetti gegeten ( in een straat naast de kathedraal) bij een goede italiaan, en lekker!. Vanaf Ourense is het nog 110 km.
  3. Marianne:
    24 mei 2015
    Ooooohet einde begint dan nu echt weer te naderen!
    Wij hebben vandaag de 3 alpacas laten scheren! Het was gelukkig geweldig weer vandaag eerst gezellig met vrienden samen gegeten bij ons en daarna buiten genoten van het mooie weer met een lekker glaasje wijn! En ook eventjes gelopen( 2 km hihihi) ik durfde het eerst niet te schrijven!
  4. Mart:
    24 mei 2015
    Ja ja, het pelgrimsleven gatt niet altijd over rozen. Maar elke canja zijn ook twee boterhammen!! Geniet nog.
    Mart