Naar Laza 23 km

22 mei 2015 - Laza, Spanje

Vandaag hadden we er weer zin in! Om half zeven gingen we al op pad richting Laza. We begonnen te lopen over een drukke asfaltweg, er reed veel vrachtverkeer dus onze zaklampjes kwamen goed van pas, we willen wel gezien worden in het donker! Het werkverkeer heeft te maken met de aanleg van een spoor voor de hoge snelheidstrein Madrid / Galicië . We liepen al gauw naar een wandelpad en gingen omhoog van 985m naar 1074m, dat lijkt niet veel maar sommige stukken waren heavy, het was de moeite waard want de bergen waren zo prachtig, berg na berg , het is zo 'n mooie natuur dat is moeilijk te vertellen, door gehuchten waar van de 12 huizen er maar 2 bewoond waren. Na 23 km heerlijk gelopen te hebben begon Ria's voet weer een beetje raar te doen en op de rustplaats in Campo-becerros kwamen we aan de praat met de kasteleinsvrouw en zij bood aan om ons door haar man naar Laza te laten brengen. We moesten nog 12km. lopen en bij problemen onderweg was geen mogelijkheid meer om te overnachten dus namen wij dit aanbod graag aan. Nu in een leuk pension in Laza met een heel vriendelijke gastvrouw.

1. John Pluymakers:
    Mooi.
    Jullie hebben ook alle geluk mee.
    Ik begon al ongerust te worden want normaal komt jullie verslag eerder.
    Ik ben in Antwerpen en heb toevallig wifi in mijn stamcafé. Ik vier hier de vrijdagavond en hoef niet te lopen. Ik verplaats me met een fiets van de stad.Veel succes morgen
  2. Andre:
    22 mei 2015
    Na 1 week kan ik jullie verslag weer lezen.
    Ik zie dat jullie veel meegemaakt hebben maar langzaam nadert nu het einde.
    Nog effe en dan weer richting de bewoonde wereld in Munstergeleen.
    Veel succes in de laatste etappes.
  3. Jeanny en piet custers:
    22 mei 2015
    Zorg er voor dat jullie goed gezond blijven want dat vallen kan ook een keertje fout gaan. Wij wensen jullie het allerbeste met de laatste loodjes.
    Piet en Jeanny
  4. Stella en Charles:
    22 mei 2015
    Mooie route en leuk van al die mensen die jullie meenemen. Jullie komen wel overal goed terecht.
    Ria maar weer goed rusten en morgen weer fris en fruitig verder.
    Nog even en dan zijn jullie weer in Munstergeleen. Maar geniet nog maar van die twee weken.groetjes
  5. John Pluymakers:
    22 mei 2015
    Het is weer lang geleden.
    Vroeger. Eerste pinksterdag bij Henk op de kermis in Munstergeleen.
    Tweede Pinksterdag op de schützewei in Vaals. Koningsschieten. Wat een mens toch veranderen kan. De tijd vliegt voorbij
    Alles anders nu.
    Vandaag ben ik in Antwerpen, morgen Aachen, volgende week Amsterdam, dan weer Antwerpen en vervolgens Ahrweiler, Ik kom niet verder dan de A. Komen jullie verder? Ik heb haast. Jullie ook?
  6. Tila:
    22 mei 2015
    R.h.ik heb vanmorgen 13 km. gelopen.in mooi weer en moest weer aan jul.denken..ik kan het niet zoals jul..maar bewonder jullie wel en zeker dat jul.zo genieten van natuur en het avontuur zoals ook nu weer met zo een gastvrij persoon..genieten.dat is fantastisch.!!! Goede dagen verder. Liefs tila
  7. Marianne:
    22 mei 2015
    Wat een bofkonten zijn jullie maar dat hebben jullie ook wel verdiend hoor!
    Mooie foto's als je de diepte erbij denkt!( want op de foto is het helaas nog niet 3 D!)
  8. Annie:
    22 mei 2015
    Knap gedaan, en weer helemaal terug op de route. Nog efkes doorbijten. Het gaat goed.
  9. Lucienne Fontaine:
    22 mei 2015
    Altijd vriendelijke gasten hé in Spanje !
    Maar weet je wat ? Hier is dat ook zo, aangename Limburgsen.
  10. Marjon van de schilderclub:
    25 mei 2015
    Goh het gaat gestaag door,
    maar jullie blijven volhouden.
    Goed dat jullie n rustdag hebben genomen.
    Mag ook zeker wel.
    De haren mooi gekapt zie ik op de fotoos dus dat is weer helemaal tip top. Jullie kunnen er weer tegenaan. Met Fijne behulpzame mensen om jullie heen!
    Rustig aan voor de laatste loodjes ,
    succes weer en Ria sterkte met jouw voet.