Lubián 24 km

19 mei 2015 - Lubián, Spanje

Vandaag zou een pittige route worden. We bereiken het hoogste punt van de Via Plata in Padornelo (1310 m.) We waren op tijd vertrokken en om 9.00 uur stonden we aan de voet van de berg in Requejo voor de beklimming . Het werd een prachtige route door het bos omhoog. Regelmatig stroomde het water over het pad naar beneden en moesten we door de struiken ons een weg proberen te banen. Na 3,5 uur waren we boven en genoten we van onze picknick en even uitpuffen. Daarna verder door de bossen omlaag en soms weer even omhoog, richting Lubián, waar we tegen 15.00 uur arriveerden. Tijdens de route van vandaag waren er veel wegwerkzaamheden  en stond er soms geen markering. Bij navraag aan de wegarbeiders waar de route lag zei de een hier rechts de berg omhoog en na zo'n 300meter lopen reed er een ander voorbij die zei je kan beter omdraaien en links gaan. Nou ja uiteindelijk zaten we weer op de goede weg en konden we weer de gele pijl volgen! Nu zijn we op de plaats van bestemming Lubián waar we een nette kamer hebben boven de plaatselijke bar, een soort truckers café.

1. Annie:
    19 mei 2015
    al met al een zeer mooie tocht, en weer een stapje dichter bij Santiago. Goed gedaan!
  2. John Pluymakers:
    Mooi.
    Doe rustig aan.
  3. Annie:
    19 mei 2015
    Wow en dan morgen eindelijk Galicie, zet hem op bokkenrijders.
  4. Tila:
    19 mei 2015
    Hoi ria&henk.iedere x opnieuw bewonder ik jullie.nu weer 3 .1/2 uur klimmen.enz.enz.dan mooi uitzicht en nu genieten in lubián van rust en misschien gezellige truckers !!! Smakelijk eten en lekkere vino/servesa..liefs tila
  5. Saskia:
    19 mei 2015
    Ziet er prachtig uit! We kunnen jullie bijna welkom heten in Galicië!! We kijken al naar jullie uit.