Naar Guillena 25 km

17 april 2015 - Guillena, Spanje

Na een rumoerige nacht ( buiten! ) om 7.45 uur vertrokken naar een barretje voor ons ontbijt. Om half negen dus echt vertrokken richting het wereldexpoterrein (1992) om daarna via modderige veldpaden Sevilla te verlaten. Na zo'n half uur kwamen we een fietser tegen die buen camino riep, we schrokken een beetje ervan maar we beseften nu dat we echt op weg waren.

Na 10 km was onze eerste koffiestop in Santiponce (gebouwd op de vroegere Romeinse stad Italica waar Hadrian geboren is, bekend van Hadrianus Wall in Engeland) waar we een heerlijke cortado (klein kopje koffie) dronken. Henk had zin om te snoepen en nam een wafel met choc.saus.......die snoepert! De eigenaar van het café waarschuwde ons om niet de caminoroute te volgen, dit vanwege de hoge waterstand van een riviertje, waar we dan tot ons middel door heen moesten lopen. Zodoende moesten we de laatste 15 km langs een drukke weg (N630) lopen richting Guillena. In Guillena werden we begroet door een mevrouw, ze heette Pilar en had een herberg hier, ze heette ons welkom en kuste ons spontaan. Toen we zeiden dat we iets gereserveerd hadden, zei ze; dan komen jullie straks maar voor een kopje koffie te drinken naar mij. Inmiddels zitten we in ons hostal , spullen gewassen en nu verhaaltje en foto's verzorgen, de camino is begonnen!

1. Stella en Charles:
    17 april 2015
    Dat is een goed begin mooi ook dat de mensen je waarschuwen voor een hoge waterstand. En dan een vriendelijk welkom bij jullie hotelletje. Nu lekker onderuit met een glaasje wijn
    Groetjes Stella en Charles
  2. Ger Lenssen:
    Dag Henk en Ria,

De kop is eraf. Te hopen dat er niet nog meer riviertjes komen met een te hoge waterstand. Dan worden het natuurlijk extra kilometers. Maar ja, jullie hebben er nog genoeg te gaan. Wat maakt het dan nog uit een kilometertje meer of minder.
    Heel veel wandelplezier op jullie verdere tocht. Geniet er van.

Buenas tardes e adios

Ger en Thea.
  3. Zef en Ria:
    17 april 2015
    Ein goud begin is 't hawve werk. Geer houf in jeder geval neit meer alles. Succes veur mörge.
    De groete van nr 6.
  4. Nellie Janssen:
    17 april 2015
    Wat heerlijk om dit te zien en te lezen, ik ben een beetje jaloers, ik gun het jullie van ❤️e. Een super 1e dag zou ik zeggen. Ultrea
  5. Andre:
    18 april 2015
    Het begin is gemaakt.
    Het fruit hangt al aan de bomen en hier moeten nog eerst de groene bladeren aan de bomen nog komen.
    Geniet van de natuur en het weer.
  6. Tila:
    18 april 2015
    zaterdag 10.10 u maria y enrico
    na ander contact nu een reactie op jullie blog.heerlijk de camino te kunnen volgen .de verhalen foto's en heerlijk alweer leuke lieve mensen..fijn die ontmoetingen..BUEN CAMINO
    ik ga nu ook wandelen met groep 12 km. ha..ha..
    liefs tila