Fuenterroble de Salvatierra 20.5 km

5 mei 2015 - Fuenterroble de Salvatierra, Spanje

Door de vele regenval van gisteren en vannacht waren de wandelpaden erg drassig.Vaak moesten we zigzaggend over de paden lopen om de waterplassen te omzeilen. Een keer ging het mis , er lag zoveel water over de breedte van het pad en dat wel 20 meter lang. Ik, Ria liep voor en probeerde langs een stenen muur door te komen, de bomen moest ik omhelzen om me vast te houden. Uiteindelijk zijn we terug "geschraveld"!! Daarna over de stenen muur gekropen en door de ook moerassige wei gelopen om aan de andere kant weer over de muur en op het pad te komen. Gelukkig hadden we daarbij hulp van een Franse pelgrim. Al met al, we kregen geen natte voeten en met een beetje fantasie zou je zeggen we liepen in Zuid Limburg. Wel op de route van vandaag veel milliaros, de Romiense palen die om de mijl werden neergezet! Erg mooie en iets heuvelachtige weilanden. Vanavond overnachten we bij señora Garcia, ze heeft een huis met 3 slaapkamers, een voor ons, een voor een Frans echtpaar en een voor een man uit Canada, Quebec. We genieten nog steeds, de zon schijnt weer, het is niet heet dus heerlijk wandelweer.

1. John Pluymakers:
    5 mei 2015
    Dan hebben jullie het weer er op zitten voor vandaag.
    Veel plezier morgen.
  2. Annie:
    5 mei 2015
    Weer goe gedaan! Hopelijk is het nu gedaan met de regen.
    Maar het heeft wel iets, en je krijgt het niet voor niets.
    Knap hoor!
  3. Stella en Charles:
    5 mei 2015
    Poeh dat was dan een tegenvaller zeg. Maar jullie zijn doorzetters!!
    Hier was het slecht weer vanmiddag. Storm en regen. In het noorden van het land nog slechter. Hagelstenen zo groot als pingpongballen.
    Die moeten niet richting jullie komen. Laat daar maar vlug de zon schijnen, zodat je weer leuk kunt wandelen. Groetjes
  4. Marianne:
    5 mei 2015
    Kangaroetjes het ga jullie goed!
    Tot morgen
    Ik heb vandaag gekärcherd en toen gong die kapot
  5. Andre:
    5 mei 2015
    Vandaag al vroeg de belevenissen te lezen.
    Op bevrijdingsdag is het hier ook niet zo heel aangenaam.
    Vanmorgen lekker weer en goede temperatuur, vanmiddag storm en regen maar wij hoeven geen kilometers te wandelen.
    Stap zo door en wij lezen de berichten.
  6. Nellie Janssen:
    Hallo Henria,
    Ja, ja, op z'n dag na regenval voel je in de avond ook je knietjes en alle botjes van de beentjes, van 't rompje en misschien ook wel van je nekje en kopje. In ieder geval weet je waar het dan van is. En ben eens eerlijk is het niet heerlijk dat jullie dit samen nog kunnen. Fantastisch toch. Ultrea