Calzada de Béjar 22.4 km.

4 mei 2015 - Béjar, Spanje

Nog even over gisteravond, we waren in een klein cafeetje en kwamen aan de praat met de kasteleinsvrouw, haar moeder en enkele stamgasten. Toch eigenlijk leuk dat je met een beetje spaans een leuk gesprek kan voeren. Op het laatst kregen we nog een likeurtje om te klinken op España y Hollanda!

Toen we vanmorgen wilden vertrekken was de hemel zwaar bewolkt dus de regenjassen aan en op pad. En ja hoor, na zo' n half uur kregen we de eerste lading water over ons. Dat ging eigenlijk de hele dag zo door, half uurtje regen en dan weer een uurtje droog. We begonnen langs de straat dus over asfalt te lopen tot de eerste koffiepauzeplek (na 10km). Het was een bergachtige etappe en in de verte zagen we sneeuw op de bergtoppen. Op en af vandaag , eigenlijk waren sommige stukken best wel pittig! Ons eindpunt was een heel oud dorpje, je waande je 80 jaar terug. In een klein barretje dronken we frisdrank en bestelde een taxi naar ons enkele kilometers verderop gelegen hotel, dat niet op de camino route lag. Morgenvroeg komt de taxi ons weer halen en brengt ons daar waar we gestopt zijn vandaag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. John Pluymakers:
    4 mei 2015
    Jullie maken wel wat mee
  2. John Pluymakers:
    4 mei 2015
    Het zal vies tegenvallen als jullie weer thuis zijn
  3. Ger Lenssen:
    Beste Henk en Ria,

Jullie gaan als een trein. En dan zit het weer ook nog niet mee. Maar wat maakt het uit voor jullie. Deze 2 bikkels hebben ervaring genoeg. Dus.....Bon Route y Buen Camino.

Groetjes Ger en Thea.
  4. Stella en Charles:
    4 mei 2015
    Ja goed van jullie. Door weer en wind.
    Ga zo door!!!!
    Groetjes van Stella en Charles
  5. Gertie en Jeu:
    Houd de regen maar daar en stuur ons de zon...vandaag 22 graden heerlijk
  6. Marjo Simon:
    4 mei 2015
    Wat knap. Gewoon doorgaan ondanks de regen.
    Maar in het vooruitzicht van een lekker drankje .
    Lopen jullie stevig door ☔️
  7. Marianne:
    4 mei 2015
    y am singing in the rain!.....and dancing in the rain....murge schient waal weer de zon☀️
  8. Andre:
    4 mei 2015
    Nog een kleine 500 kilometer tot Santiago.
    Het weer zit jullie wel niet mee. Al een paar dagen regen en toch doorzetten. Knap hoor.
    En dan terug in de tijd en wel 80 jaar lijkt me een cultuurshock te zijn als je het leven in Limburg gewend bent