Calzada de Béjar 22.4 km.

4 mei 2015 - Béjar, Spanje

Nog even over gisteravond, we waren in een klein cafeetje en kwamen aan de praat met de kasteleinsvrouw, haar moeder en enkele stamgasten. Toch eigenlijk leuk dat je met een beetje spaans een leuk gesprek kan voeren. Op het laatst kregen we nog een likeurtje om te klinken op España y Hollanda!

Toen we vanmorgen wilden vertrekken was de hemel zwaar bewolkt dus de regenjassen aan en op pad. En ja hoor, na zo' n half uur kregen we de eerste lading water over ons. Dat ging eigenlijk de hele dag zo door, half uurtje regen en dan weer een uurtje droog. We begonnen langs de straat dus over asfalt te lopen tot de eerste koffiepauzeplek (na 10km). Het was een bergachtige etappe en in de verte zagen we sneeuw op de bergtoppen. Op en af vandaag , eigenlijk waren sommige stukken best wel pittig! Ons eindpunt was een heel oud dorpje, je waande je 80 jaar terug. In een klein barretje dronken we frisdrank en bestelde een taxi naar ons enkele kilometers verderop gelegen hotel, dat niet op de camino route lag. Morgenvroeg komt de taxi ons weer halen en brengt ons daar waar we gestopt zijn vandaag!