Naar El Real de la Jara 15 km

20 april 2015 - El Real De La Jara, Spanje

Vandaag hadden we maar een korte route van 15 km dus lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan en pas om 9 uur vertrokken na een lekker broodje met seranoham con tomate!! Na een uurtje lopen kwamen we weer in een heel mooi "parque natural  Sierra Norte". Hier is zo'n mooie natuur, geweldig! Het lijkt wel een paradijs hier (alleen geen appelbomen en geen Adam en Eva ! ) Ja twee Limburgers ! Er lopen hier veel zwarte varkens rond soms achter draad en soms los en moeten we er langs lopen, de eerste keer vond ik (Ria) het akelig maar uiteindelijk gingen ze aan de kant voor ons en waren ze helemaal niet gevaarlijk. De varkens, oftewel zwijnen, zijn zwart door het eten van eikels van de steeneik, ook zagen we een pas geboren geitje, de moedergeit was de kleine nog aan het schoonlekken en later omhoog duwen zodat hij kon gaan staan. Vandaag hebben we vaak stil gestaan hoe mooi de natuur toch is en dat wij hier zomaar lopen. Wat zijn we toch bevoorrecht! Lieve groet voor allemaal!

1. René en Elly:
    20 april 2015
    wat weer een prachtige belevenissen allemaal. Het ziet er geweldig uit , geniet ervan.
    Voor morgen (21e) van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een dikke knuffel van René en mij. We zullen morgen een borreltje op je verjaardag drinken. Hieper de piep :) :)
  2. Stella en Charles:
    20 april 2015
    Ria en Henk wat maken jullie toch mmoie dingen mee.
    Ria morgen moet toch ook zo'n mooie dag worden op je verjaardag.
    We wensen je alvast proficiat en morgenavond zullen we een wijntje op je drinken. Een hele gezellige verjaardag wensen je
    Stella en Charles. Proficiattttt
  3. Tila:
    20 april 2015
    Hoi ADAM & EVA in het paradijs.heerlijk dat jullie zo v.d. natuur kunnen genieten.ik vind het ook allemaal zo mooi,maar doe het wat wandelen betreft jullie niet na.na 33km.gist.nu lekker rustig.ria..jonge blom!!en henk.. buen camino met weer mooie belevenissen en voor morgen een EXTRA mooie verjaardags dag.!!liefs tila
  4. Mieke jeurissen:
    20 april 2015
    Vandaaaaaag maaaar 15 km.gelopen in al dat natuurschoon.
    Meer kon natuurlijk niet want Henk moet natuurlijk uitgerust zijn om voor MORGEN alvast de slingers op te hangen!!
    Jullie zijn zeker bevoorrecht dat je dit allemaal kunt doen, maar echt wij genieten op afstand met jullie mee.
    Alvast een dikke verjaardagsknuffel voor morgen
    Liefs, Herman. Mieke.
  5. Annie:
    20 april 2015
    Zo te horen, is het een mooie route, vol natuur. En mooi weer, zo te zien op de foto's.
    Dat is echt genieten. Ria een hele fijne dag morgen en alvast gefeliciteerd.
    groetjes Jan en Annie
  6. Zef en Ria:
    20 april 2015
    Sjoon verhaol van deze daag.
    Veur mörge van harte perfisiat Ria. Veer wunsje uch eine gezèllige daag.
    Tip: ipv de wesj ophange tössje de rökzek kënt geer mörge eine sjlinger ophange.......... Leif groete.
  7. Wim Feijen:
    20 april 2015
    Prachtig, jullie verhalen en de foto's. Jullie genieten er duidelijk van, misschien nog wel meer dan de vorige keren. It shows, zeggen de Engelsen.
    Mijn schone zus wens ik (mede namens Rina) een heerlijke verjaardag.
    Is jullie trouwdatum niet ook 21 april?
  8. Wim Feijen:
    20 april 2015
    Oh ja, nog dit: de foto van de geit met haar jong heb ik een speciale plaats gegeven in mijn iPhoto library. Doet mijn geitenhart goed!
  9. Paul:
    20 april 2015
    Hoi Ria en Henk, weer heel mooie verhalen en belefenissen op de Via de la Plata. Geweldig. Weer een avontuur tegemoet! Geniet er van en leg leuke contacten. Ria ik wens je eveneens morgen een fijne verjaardag toe, maak een extra pauze onderweg en drink samen een lekker glaasje wijn. Groet. Paul.
  10. Yvonne L.:
    20 april 2015
    Heb even alle verslagen tot nu gelezen en de foto's bekeken....prachtig. Je wordt er gewoon stil van, wat een mooie ervaringen vallen jullie ten deel, terecht dat je er zelf ook af en toe stil van wordt........en morgen???wordt 't jarig jobje dan gedragen ? :) Proficiat Riake en geneet mer vaan un lekker wienke, doon ich auch op dienne daag !!!
  11. Mart:
    20 april 2015
    Wat een bofferds zijn jullie. Dat je het geluk weet te waarderen. Geweldig.
  12. Marianne:
    20 april 2015
    Mooi mooi mooi mooi moooi!!!! Wij genieten lekker mee !
  13. Doortje-Math Smeets-Koenen:
    Hoi Ria en Henk
    Prachtig, jullie verhalen en foto's.
    Jullie genieten er heerlijk van. Ria ik wens je eveneens morgen een heel fijne verjaardag toe, en maak er samen een heerlijke dag van.
    Doortje en Math
    mo
  14. Cynthia:
    Wat un sjoon foto's!
    Geer hubt zo te leaze unne mooie route geloape.
    Chapeau weer veur uche prestatie.
    @wim, 22 april zijn ze 10 jaar getrouwd:)
    Gank zo door, ich mis uch, maar ut zeend noch maar 6 weake en 2 daag;))
    Xxx
  15. Piet en Bertie.:
    21 april 2015
    Weer een prachtig reisverslag. Mooi dat jullie zo mogen genieten van de natuur. Tenslotte een dubbele felicitatie voor jullie beiden. Verjaardag van Ria en 10 jaar getrouwd.
  16. Tila:
    21 april 2015
    Ria /maria..FELICIDADES POR TU ANIVERSARIO. !!!! FIJNE DAG EN IK WENS JE VELE GOEDE GEZONDE JAREN MET O.A NOG HEEL VEEL WANDELPLEZIER.samen met henk...slinger op rugzak en kroontje op hoofd ??ik drink straks vino op jouw gezondheid..liefs tila