Naar Almadén de la Plata 32 km

19 april 2015 - Almaden De La Plata, Spanje

Gisteravond nog gegeten met 4 andere pelgrims, 2 dames Ineke en Coby uit Leeuwarden, Hartmut uit Duitsland en Santi uit Ijsland. Leuk en gezellig! De meesten pelgrims vertrekken vandaag met een taxi voor de eerste 15 km te overbruggen, deze liep langs een soort Rijksweg dus over asfalt, wij wilden toch lopen en begonnen vol goede moed om 7.30uur te lopen . De route voerde langs enorme landerijen (cortijos) en vanwege zondag was er vrijwel geen verkeer. Omstreeks 10.30 uur hadden we die 15 km erop zitten en kwamen we bij de ingang van het park "El Berrocal", een prachting natuurpark. Je voelt je bevoorrecht om hier te mogen en te kunnen lopen. We liepen door kurkeiken boomgaarden, afgewisseld door velden boordevol kleurrijke gewassen Het laatste stuk was behoorlijk pittig met een heel stijle en lange klim. Boven gekomen hadden we een prachtig uitzicht op ons einddoel, het dorpje Almadén de la Plata. Hier arriveerden we moe en voldaan om 15.15 uur met vandaag 33 km in de benen.