Naar Almadén de la Plata 32 km

19 april 2015 - Almaden De La Plata, Spanje

Gisteravond nog gegeten met 4 andere pelgrims, 2 dames Ineke en Coby uit Leeuwarden, Hartmut uit Duitsland en Santi uit Ijsland. Leuk en gezellig! De meesten pelgrims vertrekken vandaag met een taxi voor de eerste 15 km te overbruggen, deze liep langs een soort Rijksweg dus over asfalt, wij wilden toch lopen en begonnen vol goede moed om 7.30uur te lopen . De route voerde langs enorme landerijen (cortijos) en vanwege zondag was er vrijwel geen verkeer. Omstreeks 10.30 uur hadden we die 15 km erop zitten en kwamen we bij de ingang van het park "El Berrocal", een prachting natuurpark. Je voelt je bevoorrecht om hier te mogen en te kunnen lopen. We liepen door kurkeiken boomgaarden, afgewisseld door velden boordevol kleurrijke gewassen Het laatste stuk was behoorlijk pittig met een heel stijle en lange klim. Boven gekomen hadden we een prachtig uitzicht op ons einddoel, het dorpje Almadén de la Plata. Hier arriveerden we moe en voldaan om 15.15 uur met vandaag 33 km in de benen.

1. John Pluymakers:
    Hoi Ria en Henk.
    Leuk dat jullie dat nog kunnen ondernemen.
    Ik kan nog maar drie kilometer lopen en dan moet ik stoppen en mijn rechter been hoog houden en koelen. Gelukkig kan ik me nog met fiets verplaatsen van café naar café.
  2. Stella en Charles:
    19 april 2015
    Dan hebben jullie een prachtige natuur gezien vandaag.
    Hoe gaat het met je voet Ria.
    Als ik zie 33 km dan moet het wel goed gaan. Ga zo door
    Groetjes van jullie buurtjes uit het zonnige Munstergeleen
  3. Marjo Simon:
    Waaaw wat mooi.
    Dat is volop genieten.
  4. Kuppen:
    Hoi Ria
    Wat geweldig dat jullie dat kunnen
    Wat ben ik jaloers op jullie
    Geniet er maar van
    Groetjes riet
  5. Marjon van de schilderclub:
    19 april 2015
    Wauw weer flink wat kilometers gelopen.
    super gedaan.
    Wat n ervaringen allemaal.
    Mooi hoor!!!!
  6. Zef en Ria:
    19 april 2015
    Puike prestatie. Ós kómplemènte.