Naar Cãnaveral

30 april 2015 - Cañaveral, Spanje

Vandaag werd een dag vol verrassingen.We hadden een overnachting gepland en gereserveerd in Embalse de Alcántara. Een heel prachtige tocht vandaag, zo mooi dat is niet uit te leggen, een veldweg met aan beide zijden stenen muren en achter de muren schapen en koeien. Het landschap was enorm groot en we konden oneindig ver  kijken naar de panorama's.Na enige tijd zagen we het Alcántara stuwmeer waar we ongeveer zo'n drie uur omheen hebben gelopen, het is een van de grootste stuwmeren van Europa en een belangrijk waterreservoir van de Extremadura. Ook was er een brug in aanbouw, interressant om te zien hoe dat gaat.

Omstreeks 2 uur kwamen we bij een hotel aan wat geheel volgeboekt was en waar we te horen kregen dat ons gereserveerde hotel zeker 45 km verderop lag. Wat nu? De hotelier wist een hotel een plaatsje verderop in Cañaveral, zo'n 12 km verder. We belden of er plaats was en jawel hoor, men wilde ons zelfs komen afhalen. Het door ons gereserveerde hotel annuleerden we en 20 minuten later zaten we in een auto op weg naar Cañaveral, waar we  dus nu verblijven.