Naar villafranca de los Barros 21 km

24 april 2015 - Villafranca de los Barros, Spanje

Eerst nog even over gisteren in Zafra. We liepen door de stad en zagen in een winkelstraat opeens een ingang van een monesterio ( klooster.) Wij hadden onze credentials bij ons (een credential is een pelgrimspas die je overal waar je komt moet laten afstempelen, b.v. een stempel van het hotel of kerk van de plaats waar je bent, als je dit toont in Santiago krijg je de Compastela, een soort bewijs dat je de camino hebt gelopen.) Bij de ingang van het monesterio zagen wij een draailuik met een bel ernaast , nadat we hierop gedrukt hadden, hoorden we na een paar minuten aan de andere kant van het luik een stem die zei " si?". Wij zeiden dat we peregrino's waren en of we een stempel konden krijgen, zei antwoordde dat we de credentials in het draailuik moesten leggen. Na enkele minuten hoorden we het draailuik weer en daar lagen onze credentials met nieuwe stempel! Als dank legden wij 5€ in het draailuik en ze riep een paar keer gracias, gracias!

Dan de tocht van vandaag , een route van 21 km die voerde langs duizenden olijfbomen en uitgestrekte velden met druivenranken. De route leek gemakkelijk maar op het einde waren we toch moe en de weg .....er leek geen einde aan de weg te komen! Nu na een douche en een pilsje zijn we weer hersteld van de vermoeidheid.

1. Stella en Charles:
    24 april 2015
    Ria die fles heb je toch niet leeggedronken!!!
    Prachtige natuur en jullie doen goed je best.
    Groetjes uit het nog zonnige Munstergeleen
  2. Zef en Ria:
    24 april 2015
    Kómplemènte veur uch geweldig reisversjlaag. In gedachte loupe veer mit uch mit.

Groete van ós.
  3. Tila:
    24 april 2015
    Nu lekker uitgerust 19.20 u.en gegeten genieten van de avond..goed week-end wil ik zeggen,maar voor jullie is het elke dag week-end.jul.zien er goed,zonnig uit.hier wordt het weer minder.liefs tila.
  4. Marianne:
    24 april 2015
    Lekker uitslapen en morgen fris weer op!
  5. Marjon van de schilderclub:
    Hallo Henk en Ria
    wat n leuke verslagen allemaal.
    en het ver"loopt" voorspoedig allemaal he.
    Super , geniet er nog van.
    Leuk met die stempel gisteren trouwens.
    Heel veel succes weer.
    groetjes