Santa Croya de Tera 22 km

15 mei 2015 - Santa Croya de Tera, Spanje

Om 6.45 uur aten we op de hotelkamer een broodje, we wilden vroeg vertrekken. In het hotel was alles nog donker. Even het dorp uit lopen (10 min.) en daar was hij.... Het grindpad, zo'n 5 meter breed en eindeloos lang. Links korenveld, rechts korenveld. Af en toe krijgt het pad een andere kleur, soms beige, dan donker bruin, dan dikke kiezel erop, dan fijne grevel. Het pad blijft en blijft, nu links en rechts lavendel, brem en witte "nachtkaars". Soms gaan we pittig bergop, dan weer bergaf. Omstreeks 10.30 uur naderen we een dorpje. Een klein Spaans mannetje spreekt ons aan. Henk zegt "soy de Hollanda", "vamos a un bar por un caffé". Hij geeft ons een hand en zegt " buen camino". Even later zitten we in de bar en drinken ieder een koffie, Ria neermt tortilla erbij en Henk chocolade cake. Prijs € 4,50, waar praat je over. Dan gaan we weer het dorp uit en jawel hoor, daar is hij weer, het pad, kiezel, dan keien, dan zand, dan geel van kleur, dan donker bruin, links bomen, rechts 'n soort heide, lopen en lopen maar en na zo' n 2 uur waren we er.....Casa Anita in Santa Croya! Leuke herberg waar we een nette kamer hebben en lekker te eten krijgen. Wat wil je nog meer! Weer een verrassing voor ons, de twee leuke "meiden" uit Friesland zijn ook hier, een beetje thuiskomen met Coby en Ineke!

1. John Pluymakers:
    Jullie bofkonten
  2. Stella en Charles:
    15 mei 2015
    Geen geld om iets te eten en drinken. Dat krijg je hier niet voor elkaar.
    Jullie hebben wel geweldig weer zeg. Zo vroeg s'morgens is het dan ook nog niet zo heet. Leuk die restaurantjes en mensen die jullie meenemen naar hun cafeetjes enz. Gezellig.
  3. Annie:
    15 mei 2015
    Goed gedaan wij zijn nu nabij ourense en starten daar zondag, voor jullie komen nu de veranderingen in het landschap het zal nu vlug veranderen in struiken en boslandschap daarna de bergen welke heel mooi zijn (vanuit de auto) Daarna volgt het heuvelachtige galicie.
  4. Marianne:
    15 mei 2015
    Hebben jullie zeker ook over kiezeltjes gedroomd hé?
    Sorry maar dat moest even!
    Veel plezier alsnog nog maar een paar honderd.........
    marianne
  5. Tila:
    15 mei 2015
    Hoi ria en henk..daar ben ik weer.//weer thuis en gezellig jullie verhalen ,foto's te zien..ik had het ook leuk..maar natuurlijk .totaal anders..geniet verder..ik volg jullie weer.buen camino ..tila