Naar Tábara 25.5 km

14 mei 2015 - Tábara, Spanje

Om 6 uur ging de wekker en met frisse moed begonnen we met de ochtendrituelen. Om kwart voor zeven met de rugzak op de poekel gestart! Vandaag moesten we een keuze maken, of naar Astorga en dan over de camino Frances of over Ourense, de via de la Plata vervolgen ook wel camino Mozarabé genoemd. Wij gaan dus via Ourense naar Santiago. Vandaag ook geen N 630 meer, de weg die als een rode draad door de camino liep de afgelopen weken. Het eerste gedeelte vandaag liep over een zandpad met aan weerszijden eikenbomen, daarna kwamen we bij een rivier,de Rio Esla, waar we over de brug liepen en waar op het eind twee mogelijkheden waren, of rechtdoor over de weg of over de rotsen. Henk wilde over het ruige pad en dat was heel mooi maar ook smal en hij heeft mij vaak moeten helpen en vasthouden, ig hou de bibbers dukker in de bein! Achteraf een heel mooie route! Na 18 km was de eerste pauzeplaats en even van tevoren kwam op het pad een auto aanrijden, wij gingen aan de kant maar de auto stopte en er stapte een oudere man uit die graag een praatje met ons maakte. Hij plukte lavendel en nog een kruid  wat gebruikt werd in de keuken. Hij was trots op zijn mooie land en na een gezellig praatje hebben we een foto gemaakt en liepen verder naar het dorp, maar voordat we er waren stopte weer een auto met een man die ons water aanbood. Om 14.30 uur waren we in ons hotel in Tábara. Het was een fijne wandeldag, ruim 20 graden, dus lekker om te lopen.

1. John Pluymakers:
    14 mei 2015
    Die ouwe man had jullie beter naar het hotel kunnen brengen.
  2. Stella en Charles:
    14 mei 2015
    Toe maar 25,5 km. Dat hebben jullie er weer opzitten.
    Mooie route vandaag. Is het nog zo heet?
    Succes alvast voor morgen.
    We lezen jullie verhalen met veel plezier. Groetjes
  3. Marianne:
    14 mei 2015
    Bergbeklimmen was ik dus vergeten!
  4. Saskia:
    14 mei 2015
    Goede keuze. Ourense is erg mooi en weer eens wat anders. De Frances hebben jullie toch al gezien!