Naar Mérida 16.3 km

26 april 2015 - Mérida, Spanje

Gisteravond kwamen we tot de ontdekking dat we met het reserveren van ons zeer mooi hotel met zwembad en veel luxe en dat voor een spotprijs, in Mérida een grote fout hadden gemaakt. Bij de reservering stond het bedrag van $33,00 en dat was toch zo vreemd, waarom geen €€€€€€!! Wat bleek .....dit luxe hotelletje stond in Mérida in Mexico , vandaar de spotprijs! Gelukkig konden we nog annuleren en hebben we nog kunnen boeken in Mérida Spanje! Vandaag een korte route zodat we op tijd in Mérida konden zijn om deze mooie stad met Romeinse invloeden, te kunnen  bezichtigen. Om 7.30 uur waren we al op pad, het was bewolkt, maar een lekkere temperatuur om te lopen. Na ongeveer een uur werden we ingehaald door 4 vrolijke Spanjaarden (we hadden hen al vaker ontmoet), we noemden hen los quartos "musketiers" en dat was steeds lachen. Omstreeks 9.30 uur vielen de eerste druppels en dus de regenjassen maar aan, we vonden de regen niet erg in het begin maar het werd natter en natter en het werd ploeteren door de modder. Soms bleef de modder gewoon als kauwgum  aan je schoenen plakken. Eindelijk zagen we Mérida verschijnen en dan krijg je weer meer energie om door te lopen. Opeens stopte er een auto naast ons met twee jongelui die vroegen of wij een lift wilden, we weigerden en zeiden dat we drijfnat waren maar dat was totaal geen punt voor hun. De rugzakken afgedaan en ingestapt, ze hebben ons tot voor het hotel gebracht, waren zij gestuurd door St.Jacob? Fijn dat het juist jonge mensen waren die dit voor ons deden. In het hotel droge kleren aangetrokken en de stad in gegaan om o.a.het romeinse amfytheater te bezoeken.

1. John Pluymakers:
    Mooi
  2. Mieke jeurissen:
    26 april 2015
    Normaal komt na regen weer zonneschijn !
    Dus gingen wij, na de zware tocht van gisteren, er van uit, dat vandaag letterlijk en figuurlijk de zon zou schijnen voor jullie. Helaas....,alhoewel het aangeboden autoritje natuurlijk erg goed deed.
    Wat een ervaringen,en elk verhaal van jullie blijft spannend en indrukwekkend. Heel interessant om jullie te blijven volgen hoe jullie wandelingen verlopen, en de foto,s maken het echt compleet.
    Nog heel veel wandelplezier voor de komende weken.
    Liefs,
    Herman. Mieke.
  3. Annie:
    26 april 2015
    Je krijgt wat je nodig hebt op de camino, dat blijkt.
    mooi om te lezen, en morgen schijnt de zon.
    groetjes jan en annie
  4. Stella en Charles:
    26 april 2015
    Goh Henk en Ria. Naar Mexico lopen is toch wel wat te ver !!!!
    Gelukkig dat dat geanuleerd kon worden.
    Vanavond schoenen poetsen en met de voetjes omhoog.
    Morgen weer fris en fruitig verder.
    Groetjes van Stella en Charles
  5. Marianne:
    27 april 2015
    Nou,nou jullie hadden best even kunnen omlopen!
  6. Andre:
    27 april 2015
    Als jullie toch aan het lopen zijn kan dat er ook nog wel bij. zo kom je nog eens ergens ha,ha.
    Hier is koningsdag maar de temperatuur blijft wel achter, het is gewoon fris dan lijkt de temperatuur is Spanje aangenamer alleen de regen is dan minder.
  7. Zefhamers:
    Hoi Ria en Henk,
    Tèlle die kilometers in dae auto noe toch mit? Ich zal 't in eder geval neet taege St. Jacob vertèlle es ich häöm weer taege kóm. Väöl succes op uch biezónjer wanjeling.

Zef.

Te